III edycja kampanii „Ciśnienie na Życie”

15 Czerwca 2015

18 maja ruszyła kolejna, III edycja ogólnopolskiej kampanii „Ciśnienie na Życie”. Organizatorzy kampanii, akcją bezpłatnych badań profilaktycznych, planują objąć mieszkańców ponad 50 polskich miast. Dodatkowo w tegorocznej odsłonie kampanii, poza pomiarem ciśnienia tętniczego krwi, będzie również badany poziom cholesterolu we krwi.

Kampania „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych oraz uświadomienie, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia.

   

Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego to wciąż istotna przyczyna zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.

Przeprowadzenie akcji pomiarów ciśnienia tętniczego oraz poprawa wiedzy Polaków na temat chorób układu sercowo-naczyniowego i ich profilaktyki, to tylko niektóre z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na Życie”. Ponadto Grupa Polpharma, w ramach kampanii, wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca, dzięki któremu Polacy mogą sprawdzić, ile lat mają ich serca. Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego.

W trakcie dwóch edycji Kampanii, mobilne centrum badań „Ciśnienie na Życie” dotarło do blisko 100 polskich miast, a wykwalifikowany personel medyczny przeprowadził 326 208 pomiarów ciśnienia tętniczego krwi oraz 126 208 badań wieku serca.

W akcji przeprowadzonej w 2013 roku, za każdy wykonany pomiar ciśnienia przekazano złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Łącznie, dzięki zbiórce funduszy towarzyszącej kampanii „Ciśnienie na Życie”, Klinika otrzymała 200 000 zł.